Back to top

Entorse la nivelul Gleznei

O entorsă a gleznei este o leziune foarte frecventă, acută, dureroasă și apare de obicei pe partea exterioară a gleznei.

O entorsă a gleznei este o leziune bruscă la benzile dure ale țesutului (ligamente), care conectează oasele piciorului. O entorsă de gleznă se întâmplă de obicei atunci când răsuciți accidental sau glezna se rotește  într-un mod ciudat, care se poate întinde sau rupe ligamentele gleznei.

Cele mai frecvente leziuni la gleznă este fractura care apare pe partea laterală sau în afara gleznei. Acesta este o leziune extrem de frecventă care afectează mulți oameni tot timpul la o mare varietate de activități. Entorsa de gleznă poate avea loc la o alunecare, excursie toamna, în timpul zilei atunci când se fac activitățile de zi sau ca urmare a unor aterizări grave în timpul activităților sportive intense.

Unii oameni sunt predispusi la entorse a gleznelor. La persoanele cu un arc mare, în cazul în care de multe ori postura călcâielor este ușor întoarsă spre interior, acest tip de leziuni sunt mai frecvente..

 

Simptomele unei entorse de gleznă

  • Umflătură
  • Sensibilitate
  • învinețire
  • Durere
  • Inabilitatea de a pune greutate pe glezna afectată
  • Decolorarea pielii
  • Rigiditate

Gestionarea entorsei de glezna poate include unele dintre următoarele

Tratamentul în primele 48 până la 72 de ore constă în sprijinirea gleznei, compresă rece de 20 de minute la fiecare două până la trei ore, comprimarea cu un bandaj elastic, și de ridicare a membrelor.

  • Folosire de bandaje elastice (cum ar fi Theraband) să-și încheie glezna.
  • Purtarea unui bretele pentru a sprijini glezna.
  • Utilizați cârje, dacă este necesar.
  • Ridicarea piciorului. Acest lucru va ajuta la reducerea umflăturii.
  • Luați medicamente anti-inflamatorii (dacă sunteți în măsură) pentru a gestiona umflarea și durere.

Prevenirea viitoarelor entorse ale gleznă

  • A se purta un bandaj elastic sau bretele, dacă este necesar
  • A se purta orteze de picior pentru a îmbunătăți stabilitatea și feedback-ul
  • Exerciții de întărire în curs de desfășurare
  • Evită tocurile înalte
  • Încălzire înainte de a exercita mișcări bruște
  • A se purta o încălțăminte bună, robustă, de calitate, încălțăminte specială
  • Să acorde o atenție la suprafețele pe care se merge
  • Încetinți sau opriți activitățile când sunteți obosiți

Formthotics poate ajuta la ameliorarea simptomelor chiar și prevenirea entorselor de gleznă.

Ortezele de picior s-au dovedit a avea un efect pozitiv pentru pacienții cu instabilitate ale gleznei sau pentru orice pacient care a suferit o entorsă de gleznă semnificativ acută.

Orteze de picior pot îmbunătăți în mod semnificativ echilibrul și propriocepție în extremitatea inferioară, și poate fi un adjuvant valoros pentru un program de reabilitare, functională după o entorsă de gleznă.

Formthotics poate oferi o bază ideală pentru a sprijini și de a distribui presiunea de încărcare la oamenii cu arcade înalte. Există mai multe opțiuni de densitate ce permit podiatristului dvs. de a selecta cele mai bune produse Formthotics pentru picioarele dvs, încălțăminte și activitate. Produsele Formthotics oferă apoi posibilitatea de a fi personalizate prin podiatrist pentru a satisface nevoile picioarelor tale într-un mod eficient.



Pentru mai multe informații:

http://www.podiatrytoday.com/article/6182#sthash.N2ACPBnw.dpuf

http://www.podiatrytoday.com/article/6182

http://orthoinfo.aaos.org/topic.cfm?topic=a00150

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC164373/